Vakantie! - Reisverslag uit Attwood, Australië van Marissa Zegers - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Attwood, Australië van Marissa Zegers - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Marissa

23 Januari 2014 | Australië, Attwood

Tijd voor een nieuw berichtje, maar niet over stage maar over de vakantie.
Jaja het is eindelijk zover!

Na mijn laatste week was ik dan toch echt klaar met de co-schappen op vrijdagochtend 10 januari. Het was nog even aanpoten op het einde met 4 nachten van 20:00 tot 09:00 met 2 uur reizen en gemiddeld 3 bevallingen en 3 keizersneden per nacht maar ik heb het gehaald.
Het was ook nog even spannend of de examencommissie het er ook mee eens was maar als het goed is ben ik gisteren afgestudeerd ;-)

En toen was het tijd voor (een welverdiende al zeg ik het zelf) vakantie!
Maandag 13 januari arriveerde Karijn na een heeeele lange reis om half 1 's middags in Adelaide waar ik haar met een lekker zonnetje in 45 graden stond op te wachten.
Nadat we nog 2 dagen bij Sharon en Thomas hebben verbleven en ik Karijn een snelle rondleiding door Adelaide had gegeven vertrokken we woensdagochtend met onze Toyota Yaris op roadtrip richting Melbourne.
Onze eerste stop was eigenlijk nog in Adelaide, waar we in het Cleland wildlife park eerst wat koala's hebben gespot en kangaroes hebben gevoerd.
Vervolgens ging onze trip in 5 dagen langs Victor Harbor, Robe, Port Fairy, Port Campbell en Apollo Bay om vervolgens in het 20 graden koelere Melbourne aan te komen op maandag 20 januari. Gelukkig hebben jullie meer van de bosbranden meegekregen dan wij.
Er was eigenlijk vrijwel niets te beleven in deze dorpjes, maar het ging ons om de weg tussen Port Fairy en Melbourne, ook wel de Great ocean road genoemd. Dit is een 100 km lange route langs de oceaan, stranden, bergen en prachtige natuurparken, inclusief stukjes regenwoud.

Eenmaal aangekomen in Melbourne waren we blij met een grote stad, eindelijk een beetje meer leven op straat na 20:30. Ons hostel bevindt zich midden in de stad en we slapen met 2 andere meiden op een slaapzaal. Er is een grote keuken waar we lekker kunnen koken ieder avond.
Naast onze lonely planet city walk, begeleid door Drs. M.Zegers, hebben we voornamelijk lekker in het park in de zon gelegen en genoten van de kleine barretjes in de avonden.

MorgenVROEG om 08:00 vliegen we naar Mackay aan de oostkust, vanwaar we verder gaan naar Airlie Beach voor een 3 daagse boottocht langs de whitsundays waar we lekker kunnen snorkelen in the Great barrier reef. Vervolgens zullen we onze andere auto ophalen en onze reis langs de oostkust richting zuiden vervolgen, met hopelijk mooie stranden en leuke badplaatsen :-). We moeten natuurlijk wel een klein beetje bruin terug komen.

Hopelijk kom ik nog in de gelegenheid een nieuw berichtje te plaatsen voordat we weer thuis komen. En wat betreft de foto's: dit is een voorproefje. Voor de rest moeten jullie nog even geduld hebben tot we weer thuis zijn!

xxx
Marissa en Karijn

• 25 Januari 2014 - 21:49

Papa:

Van harte gefeliciteerd. Nu is het echt: dokter Zegers.
    De vakantie kan natuurlijk helemaal niet meer kapot (voor zover dat nog kon).
    Geniet nog maar lekker.
    Groetjes van ons, papa en mama

• 27 Januari 2014 - 04:31

Sharon Kessels:

Ziet er goed uit Marissa! Veeeel plezier nog, en geniet van de Whitsundays :). xx

• 27 Januari 2014 - 09:25

Sanne:

Leuke foto's weer! Heel veel plezier met snorkelen in de great barrier reef! en een goede reis verder langs de oostkust.

tot snel!! xxx

• 27 Januari 2014 - 10:13

Masja Nooijen:

Als ik het zo hoor moet dan bruin worden wel lukken. Met die heerlijke temperaturen en dan allerlei plekjes langs de kust...
    Hier begint de kou nu wat door te zetten, verschil moet er wezen...
    Wanneer kom je eigenlijk precies terug? Niet dat je daar al aan wilt denken. Maar ben ff benieuwd hoe lang de resi nog duurt. En natuurlijk wil ik graag onze babykamer en nieuwe badkamer aan je showen :-)
    xx Masja